Формула-1 йде в Європу. Анонс Гран-прі Туреччини

Феліпе Масса тричі вигравав Гран-прі Туреччини© AFP
Спорт 6 травня, 2011, 16:38 1479 1
Додати до обраного
Після тритижневої перерви поновлюються Королівські перегони. На гонщиків чекає серія європейських етапів. Перший з яких - у Туреччині.

Слідом за азійським туром Формула-1 переходить на старий континент - у травні відбудуться три гонки чемпіонату світу, і всі вони пройдуть в Європі. А першим етапом в цій серії стане Гран-прі Туреччини, що пройде у Стамбулі.

Саме до цієї гонки команди приготували широкомасштабні оновлення болідів. Оцінивши свої можливості на тлі швидкості конкурентів, технічні директори отримали можливість уточнити і, при необхідності, скорегувати початковий вектор розвитку боліда, надавши імпульс всьому сезону.

Приклади Red Bull-2009 або Ferrari-2010 наочно демонструють, що відіграти технічне відставання по ходу сезону - цілком реальне завдання. Таким чином майбутня гонка стане першою перевіркою на міцність технічних штабів команд.

Другим найважливішим елементом перегонів у Стамбулі стане восьмий поворот траси. Через високу швидкість і протяжність повороту, переміщення центру ваги всередині автомобіля стають настільки критичними, що основним завданням інженерів стає підбір налаштувань до цієї частини траси. Помилка в цьому компоненті буде коштувати втратою у швидкості - а довжина повороту складає більше десятої частини всієї траси, що спричинить за собою менш ефективний вихід на подальшу пряму і відповідну втрату часу на зниженій динаміці розгону.

Але найбільш критичною втратою, пов'язаною з восьмим поворотом, стануть шини. Велика частина ваги боліду на цій ділянці траси йде на праву передню покришку, підвищений знос якої призведе не тільки до недостатньої обертальності, але і до дисбалансу між передніми правим і лівим колесами. Іншими словами, "вбита" у восьмому віражі шина зіпсує поведінку боліду настільки, що гонщикові буде здаватися, ніби праві повороти він проходить на одному боліді, а ліві - на іншому. Додайте до цього високу абразивність асфальту "Істанбул Парку", і отримаєте справжнє роздолля для стратегів.

Відзначимо, що несподіваний прорив Марка Уеббера в Китаї став несподіванкою і для самого австралійця, і для всієї Формули-1. Найважливішим моментом події стала наочна демонстрація двох фактів. По-перше, стало очевидно, що зайвий піт-стоп, проведений в потрібний момент, дасть величезну надбавку в швидкості, яка залишить далеко позаду тих, хто вирішив доїхати до фінішу на зруйнованих консервативною тактикою покришках.

А другий момент полягає в тому, що хороша кваліфікація може лише зіпсувати гонку - Хемілтон переміг в Шанхаї багато в чому завдяки заощадженому у кваліфікації комплекту "софтвера". Англійці навмисно здали суперникам суботу, але перетворили програш на перевагу в неділю.

З цих причин ніхто з інженерів команд не може навіть приблизно передбачити тактику на гонку. "Нічого не можна знати напевно, поки ми не опинимося на трасі. Робота з гумою буде ключовим фактором у Туреччині", - заявив технічний директор Sauber Джеймс Кі.

З цієї точки зору цікаво поглянути на роботу команд на минулому етапі. Необхідно відразу зрозуміти - в Стамбулі навантаження на шини буде в рази серйознішим, ніж у Шанхаї. Але потреба у значній мірі використовувати аеродинаміку для конкурентоспроможного проходження поворотів не дозволить інженерам зменшити навантаження на покришки шляхом вивертання антикрил. Мова йде про те, що, так само як і в Шанхаї, можливостей для компромісів не буде.

Три тижні тому видатним чуттям в ракурсі роботи покришок відзначилися в Mercedes - Ніко Росберг по ходу гонки був серйозним претендентом на подіум. При цьому стратеги McLaren - у випадку з Льюїсом Хемілтоном - з самого початку знали, що йдуть на досить агресивну тактику, а от Red Bull проявив себе надто консервативно. Якщо прийняти непопулярну точку зору і допустити, що провал Уеббера в шанхайській кваліфікації дійсно став результатом помилки команди, то складається відчуття, що стратеги Red Bull ледь не безпорадні в роботі з гумою - так, австралієць зробив блискучий прорив, але якби не найгрубіша помилка в суботу, цього прориву б не було, тому що не було б зекономленої м'якої гуми. А McLaren, нагадаємо, з самого початку вибрав для Хемілтона ту тактику, завдяки якій Льюїс здобув перемогу на Гран-прі Китаю.

"До нас приходить багато позитивних відгуків про те, як проходять гонки. І якщо ми будемо продовжувати в тому ж дусі, то на нас чекає чудовий сезон", - як би знущаючись над стратегами заявив Пол Ембрі, керівник автоспортивного відділення Pirelli.

Завдяки покришкам, напівзруйнованим в самий невідповідний момент, сили перших шести команд чемпіонату вирівнялися. Хоча, звичайно, до цілковитого рівності і демократії ще далеко, але різниця в силі команд - одна з ключових особливостей автоспорту взагалі і Формули-1 зокрема.

ІСТОРІЯ ГРАН-ПРІ ТУРЕЧЧИНИ. У період з 2006-го по 2008-й роки Феліпе Масса тричі поспіль був найкращим у Стамбулі - це справді унікальне досягнення, так як крім бразильця нікому не вдалося перемогти більш ніж в одній гонці в Стамбулі. У 2009-му на першу сходинку подіуму піднявся Дженсон Баттон, а в минулому році - Льюїс Хемілтон, коли пілоти Red Bull влаштували "показові бодання" прямо перед своїми суперниками.

Цікаво також, що Масса домінує і за середньою стартовою позицією - він єдиний пілот, чий кваліфікаційний результат у середньому вище п'ятого рядка.

Але конкурентоспроможність пілота Ferrari у сьогодення буде прямо залежати від того, чи вирішив він свої проблеми з прогріванням і ефективним використанням покришок. Втім, конкурентоспроможність усіх інших гонщиків, болідів і команд буде прямо залежати від ефективного використання шин.

ЧЕМПІОНАТ ПІЛОТІВ

Пілот
Команда
П
О
1
Себастьян Феттель
Red Bull Renault
2 68
2
Льюїс Хемілтон
McLaren Mercedes
1 47
3
Дженсон Баттон
McLaren Mercedes
  38
4
Марк Уеббер
Red Bull Renault
  37
5
Фернандо Алонсо
Ferrari
  26
6
Феліпе Масса
Ferrari
  24
7
Віталій Петров
Renault
  17
8
Нік Хайдфельд
Renault
  15
9
Ніко Росберг
Mercedes
  10
10
Камуї Кобаяши
Sauber Ferrari
  7
11
Міхаель Шумахер
Mercedes
  6
12
Себастьян Буемі
STR Ferrari
  4
13
Адріан Сутіл
Force India Mercedes
  2
14
Пол ді Реста
Force India Mercedes
  2

КУБОК КОНСТРУКТОРІВ

Команда
П
О
1
Red Bull Renault
2 105
2
McLaren Mercedes
1 85
3
Ferrari
  50
4
Renault
  32
5
Mercedes
  16
6
Sauber Ferrari
  7
7
STR Ferrari
  4
8
Force India Mercedes
  4
9
Lotus Renault
  0
10
Williams Cosworth
  0
11
Virgin Cosworth
  0
12
HRT Cosworth
  0

Читайте також:

Україна транслюватиме Формулу-1

Президент Ferrari засмучений результатами у Формулі-1

Гран-прі Китаю. Перша перемога McLaren у сезоні

Феттель виграв другу гонку поспіль

Феттель виграв Гран-прі Австралії

Дізнавайтеся головні новини першими — підписуйтесь на наші push-сповіщення.
Обіцяємо повідомляти лише про найважливіше.

Відправити другу Надрукувати Написати до редакції © За матеріалами Спорт Сегодня / А.Р.
Побачили помилку - контрол+ентер
Спорт 6 травня, 2011, 16:38 1479 1
Додати до обраного
Останні Перші Популярні Всього коментарів: 1
Вибір редакції