Вчені вияснили, чому футболісти на ЧС-2010 б'ють повз ворота

М'яч "джабулані" не винний© AFP
Спорт 22 червня, 2010, 11:51 1789
Додати до обраного
Забивати м'ячі на аренах Йоганнесбурга "Соккер Сіті" і "Кока-Кола парк" футболістам заважають непорушні закони фізики.

Якщо раніше футболіст, який б'є повз ворота, цілком справедливо отримував від уболівальників тільки добірну порцію нецензурних слів, то тепер учені вирішили заступитися за гравців збірних команд, що борються на чемпіонаті світу в ПАР, показавши, що справа тут може бути не тільки в гравцеві.

Правда, пошкодували вони лише тих майстрів шкіряного м'яча, що грають на стадіонах Йоганнесбурга "Соккер Сіті" і "Кока-Кола парк". Як виявилося, забивати м'ячі на цих аренах футболістам заважають непорушні закони фізики.

Справа в тому, що Йоганнесбург розташований досить високо над рівнем моря - на висоті 1680 м, і тут аеродинамічні властивості м'яча виявляються іншими, ніж у більш низьких районах, через меншу щільність повітря. Футбольний снаряд куди складніше закручувати. Крім того, він летить швидше. До цього висновку прийшов аерокосмічний інженер NASA Рабі Мехта, який помітив, що футболісти частенько здійснюють ефектні ривки до воріт противника, а потім ні з того ні з сього б'ють в небеса.

На думку дослідника, гравцям, які хочуть отримати вигоду з його відкриття, слід навмисно стримувати силу удару, тобто бити по м'ячу трохи слабше, ніж при ударі на стадіонах, розташованих на більш низьких висотах.

До речі, в Йоханнесбурзі на стадіоні "Соккер Сіті" пройде і фінальний матч чемпіонату, так що будь-який футболіст після поразки зможе при бажанні звалити свій промах на закони фізики. Мовляв, це не я, а висота над рівнем моря у всьому винна.